חיפוש

איך מוציאים ספר לאור?

עודכן ב: אפר 14

כיוון שאתר ״למה לא?״ הוא האתר הראשון בישראל המדפיס ספרים על-פי דרישה, רבים מהלקוחות שלנו שואלים אותנו כיצד מוציאים ספרים לאור.

ובכן, תהליך ההוצאה תלוי בז׳אנר הספר, באיכות כתב-יד ובמטרות של כתיבת הספר.

ואלו שלבי התהליך:


עריכה

"'למה לא?' מספק מענה לכל הבעיות הקיימות כרגע בעולם הספרים."

כדי להוציא ספר ערוך טוב, מוקפד, נעים לקריאה וללא שגיאות כתיב, פיסוק ולשון, על הספר לעבור את שלבי העריכה.



עריכה ספרותית

תפקיד העריכה הספרותית הוא לשמור על העלילה שתהיה קולחת, אמינה, הגיונית וללא חורים בסיפור. כל ספר שעובר עריכה ספרותית מקצועית מקבל שדרוג ומגדיל את סיכויי הספר להפוך לרב-מכר.


עריכה לשונית

לאחר שהספר שלכם עולה רמה מבחינת התוכן, מגיע השלב שבו הוא עובר עריכה לשונית, כדי לוודא שכל המשפטים כתובים בצורה התקנית ביותר ולפי כל כללי האקדמיה ללשון. כל משפט מסורבל הופך למשפט ברור, כל משלב לשוני שננקט קודם הופך למשלב לשוני גבוה יותר, טעויות כתיב או לשון מתוקנות ובכלל - כל הספר הופך למקצועי יותר.



הגהה

לבסוף, כאשר הספר שלכם כבר כמעט מוכן מבחינת התוכן - מגיע שלב ההגהה שבו עיניים טריות שעדיין לא קראו את העלילה, סורקות אותו בצורה קפדנית כדי לגלות עוד איזשהם טעויות כתיב, דקדוק, לשון או פיסוק בשביל לוודא שאין טעויות מביכות בספר שלכם. חשוב מאוד לא לדלג על השלב הזה, בעת ההגהה מוצאים בממוצע 250 טעויות נוספות בספר שנשמטו מהעיניים הקודמות של העורכים, מכיוון שכבר עברו עליו כל כך הרבה פעמים וכבר משלימות אוטומטית את הטעויות.

יש הוצאות שימליצו לכם לקחת סבב אחד של הגהה, יש שיגידו שני סבבים ויש שימליצו על שלושה. כדי להחליט לכמה סבבי הגהה הספר שלכם זקוק, אנחנו ממליצים לשאול את העורך או העורכת הלשונית העורכים את הספר. ובכל מקרה, לא מומלץ לקחת פחות משני סבבים - אחד אחרי העריכה הלשונית ואחד אחרי העימוד.



עיצוב עטיפה

הרגע המרגש ביותר בתולדות הדפוס - רגע עיצוב העטיפה. כדי לעצב את העטיפה, על המעצב או המעצבת להבין את סגנון הספר, ולבחור כיוון שיתאים לסופר או לסופרת. העטיפה צריכה להיות מושכת את העין, בולטת בייחודיות שלה ומעוצבת בצורה מקצועית. כדי לעזור לספר שלכם להפוך לרב המכר הבא, חשוב לבחור בעטיפה יפה ומושכת.


עימוד

כעת הספר כמעט מוכן להדפסה! שלב אחרון ומאוד חשוב בתהליך, רגע לפני שאפשר להעלות את הספר לאתר, הוא העימוד. כדי שהספר יהיה נעים לקריאה, והעיניים לא יתעייפו מהר מלקרוא את השורות, יש צורך לעצב את פנים הספר. דברים שנראים שוליים כמו גודל פונט, ריווח בין שורות או פסקאות, שוליים או אפילו פונט מתאים לכותרת, מקבלים משמעות גבוהה כשזה נוגע לעיצוב תוכן הספר. זו הסיבה שאחוז גבוה מהספרים שאתה קוראים כיום מעוצבים בפונט פרנקריהל.

בעימוד עובדים גם על דברים חשובים נוספים כגון הזחת פסקאות, שורות יתומים ואלמנות, הערות שוליים, כותרת רצה, מספרי עמודים ועוד. ללא עימוד מתאים, הדפסת התוכן על גבי הספר תיראה לא מקצועית ולא נוחה לקריאה.



לחצו פה בשביל לשמוע על שירותי העימוד שלנו


דפוס

עד לא מזמן, סופרים אשר רצו להדפיס את ספריהם היו צריכים להשיקע כסף רב, להדפיס כמה מאות עותקים, לשלוח את הספרים לשיווק לחנויות ולקוות שיימכרו אפילו עשרה אחוזים מזה. את התמלוגים היו מקבלים אחת ל3 חודשים, וכאשר הסכום עמד על כמה שקלים זעומים במקרה הטוב.

דרך נוספת הייתה לנסות למכור את הספרים בצורה עצמאית - אך אז היה צורך להיות אחראיים על גביית הכסף, ההנהלה של החשבוניות, רכישת מעטפות, כתיבת הכתובות למשלוח, ניהול מלאי, אחסנת הספרים והתמודדות מול הדואר.

אולם כעת, לראשונה בישראל, ניתן להעלות את הספר לאתר ״למה לא?״ המספקת מענה לכל הבעיות הקיימות כרגע בעולם הספרים. אצלנו תוכלו להעלות את הספר לאתר, לגמרי בחינם ובכוחות עצמכם, ואנחנו נדאג לכל התהליך החל מהדפסת הספר ועד לקבלת הספר בבית הלקוח. כל מה שנשאר לכם זה לחכות לקבלת התמלוגים אחת לחודש וזהו.

זה חינם, זה פשוט, וכל הזכויות נשארות אצל הסופר אז... למה לא?


לחצו כאן בשביל להיכנס לעמוד הוספת הספר


שאלות? לחצו כאן לעמוד השאלות הנפוצות


מעבר לכך, אני כאן לכל שאלה, פנו אליי בצ׳אט :)


16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מה זה הדפסה על פי דרישה?

כדי להבין את המושג הדפסה על פי דרישה (או כמו שאמזון קוראים לזה - POD), יש צורך קודם להכיר את עולם דפוס הספרים. כאשר סופר כותב את ספרו, עליו לשלם להוצאות לאור על שלבי ההפקה (הכוללים בין השאר ובעיקר ערי